Covid-19 tiltak på Hauernrittet

Postet av Hauern den 14. Aug 2020

For å redusere smittefare ved gjennomføring av Hauernrittet gjør vi en del endringer i arrangementet. Så lenge den lokale smittesituasjonen ikke endrer seg vesentlig neste uke blir dette gjeldende:


  1. Maks 200 deltakere fordelt på trim og konkurranse.
  2. Puljestart med 20 i hver pulje. 5 minutter mellom hver pulje. Det vil også bli markert med bånd slik at de startende står i to rekker med minst en meter mellom rekkene.
  3. Utlevering av startnummer flyttes til startområdet i Kanada. Utlevering av startnummer fra kl. 10:00.
  4. Kun forhåndspåmelding fram til kl. 23.59 torsdag 20. august.
  5. Håndsprit vil være tilgjengelig flere steder i start- og målområdet.
  6. Det blir ikke drikkestasjon på Nykjua.
  7. Målgang flyttes til Eggevollen og vi sperrer av hele parkeringen ved skiskyteranlegget.
  8. Det blir ikke transport av bagasje fra start til mål.
  9. Vinnere annonseres i mål, men det vil ikke bli premieutdeling eller opphenging av resultatlister. Alle resultater vil legges ut på nett så raskt det lar seg gjøre. Klassepremier og premier til de 1/5 raskeste i hver klasse kan hentes i DNT-butikken i Drammen.
  10. Det blir dessverre heller ikke noe av den nydelige lapskausen i mål.

Vi beklager at dette vil gi en betydelig redusert opplevelse for alle deltakere, men velger å heller være positive til at vi klarer å gjennomføre innenfor de rammene som er.

I tillegg ber vi alle deltakere ta hensyn til seg selv og andre ved å vaske hender, benytte håndsprit og holde seg hjemme dersom man har symptomer på Covid-19.


0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert avIdrettenOnline